Wednesday, 20 June 2012

Makan pun kena tak nak makan pun kena

Last weekend we all balik Ipoh just for the sake of kenduri sepupu Papa. It was a day trip saje. Sebelum we hit the highway, kami kenyangkan perut dengan santapan mee jawa di kedai "JJ Manis Meletup", ..yes..memang meletup mee jawa kat situ...each time datang mesti order benda yang sama.highly recommended!!! Serious..

Besides mee jawa,we ordered lontong for Dahlia and memang dia suka betul makan nasi impit or better still..makanan orang melayu / jawa ni...Alhamdulillah senang jaga Dahlia. Dari lahir sampai to this date, memang tak banyak kerenah dia tentang makanan. Apa pun makan..."mam" "mam" katanya..

The point yang I nak cerita is that, mana - mana orang yang jumpa Dahlia tak habis asyik mengeluh ke puji ke aku pun tak tau lah...."ha budak debab"..."tu dia paha..." ..."Makan apa ni badan macam ni..".."padat budak ni".. .Nak naik muak pun ada mendengar all these comments..menyampah pun ada...Anak aku debab sihat kau ada susah ke? Nasib baik anak aku mau makan..dari anak kau kurus meleding tak mau makan..

Personal view la, biar la budak-budak ni nak makan apa selagi dia ada selera..cumanya,kita pantau saje benda yang dia makan tu..Like Dahlia, yes dia suka mengunyah..tengok tv menguyah, tengok buku mengunyah..dalam kereta mengunyah...tapi makanan yang aku bagi is healthy finger food macam buah, vege and baby biscuits..

Kot ye nak komen anak orang pun..berpada-pada la...rapat sangat ke hubungan kau dengan aku?!?!cakap sekali je sudah la sebagai hiburan, ni kalau dah berkali-kali cakap, aku rasa nak sepak sepak je muka tu..

ANYHOW...dah kata Dahlia is not a picky eater...memang seronok and tak rugi Mami tungkus lumus masakkan baby food ..ha..kan best gitu..dari kau duduk menggelabah anak tak nak makan..

Tengok macam Dahlia ni..happy je..



Sharing : my favorite easy recipes are usually taken from Annabel Karmel.

No comments: